Czechia Travel Trade Day: Hodnocení odráží pozitivní zážitky

Jak ještě lépe „prodat“ Česko do zahraničí? Jak vzbudit zájem zahraničních tour operátorů, kteří k nám přívážejí skupiny turistů? K lákání nákupčích ze světa slouží každoročně pořádaný workshop Czechia Travel Trade Day. Jde o jakousi platformou pro setkávání českých dodavatelů služeb v cestovním ruchu se zahraničními nákupčími. Pořádá ho agentura CzechTourism ve spolupráci s krajskými centrálami. Letošní ročník jsme v roli hostitelů spoluvytvářeli my, proběhl totiž na konci dubna v Brně. 

Dva měsíce po samotné akci analyzujeme dotazníky, které vyplnily všechny tři skupiny účastníků: dodavatelé (reprezentanti českých hotelů, regionů, krajů, turistických cílů), nákupčí (zástupci zahraničních cestovních kanceláří, agentur, tour operátoři) a novináři, kteří byli pozváni na TTD a famtripy – poznávací výlety do regionu, které předcházely samotnému workshopu. 

A jak tedy samotnou akci a její organizaci hodnotí? S potěšením můžeme konstatovat, že Czechia Travel Trade Day pod naší taktovkou byl úspěšný a přinesl pozitivní zpětnou vazbu. Pojďme se na feedback podívat trochu podrobněji.

Celých 97 % dodavatelů se vyjádřilo, že akce pro ně byla přínosná. 89 % z nich se plánuje zúčastnit TTD i v příštím roce. Ten se bude konat v Hradci Králové. Většina dodavatelů si pochvalovala celkovou organizaci i výběr nákupčích. Cenné pro nás byly tipy na zlepšení. Pro příště víme, že dodavatelé i nákupčí ocení velkorysejší prostor a více místa mezi jednacími stoly.  

Zahraničních nákupčích přijelo téměř osmdesát. Silně byly zastoupeny anglicky mluvící země (UK, USA, Kanada), Skandinávie, Španělsko, Německo, Rakousko, ale třeba i Latinská Amerika nebo Jižní Korea.

93 % nákupčích vnímá pozitivně, že se akce konala mimo Prahu. Potvrzuje se tak, že je zájem o méně známá, neobjevená místa. Všichni se shodli, že po návštěvě jižní Moravy považují náš region za slibnou destinaci a budou zvažovat rozšíření nabídky.

Stejně tak 100 % novinářů považuje výlet na jižní Moravu za přínosný pro jejich mediální výstupy. Mezi aktivitami, které novináře nejvíce zaujaly, byly zmíněny Brno, Lednice, místa spojená s vinařskou tématikou, brněnské vodojemy a Znojmo.

V prostoru pro další návrhy se objevilo přání, které nás velmi těší. Jeden z novinářů napsal, že by byl rád, kdyby se příští rok akce opět konala se stejným organizačním týmem jako letos.

Děkujeme všem za jejich čas při vyplňování dotazníků. Věříme, že pořadatelé příštího ročníku si z nich odnesou důležité poznatky a budou se snažit nabídnout ještě lepší zážitky.