Konec roku tradičně patří bilancování a ohlížení se za milníky a úspěchy minulého období. Co se událo na poli cestovního ruchu na jižní Moravě a co si budeme chtít ve spojení s rokem 2023 pamatovat?
V dubnu jsme v Brně uspořádali Czechia Travel Trade Day – platformu pro setkání zahraničních nákupčích (těch přijelo 80!) a českých dodavatelů služeb v cestovním ruchu a zástupců destinací (těch jsme přivítali 100). Samotným schůzkám předcházely výlety do regionu, kdy jsme všem zahraničním účastníkům ukázali všechny kouty jižní Moravy.
Snoubili jsme víno a architekturu
V dubnu jsme také u příležitosti tiskové konference k zahájení turistické sezóny odhalili téma kampaně pro celý rok 2023. Do světla reflektorů jsme v loňském roce postavili spojení Vína a architektury. Na webu jizni-morava.cz vznikla nová sekce mapující vinařství, kde snoubí lahodná vína s vytříbeným designem a moderní architekturou. V rámci kampaně jsme pozvali tři influencery, kteří během dvou tripů vybraná vinařství navštívili a své zážitky z cesty sdíleli se svými sledujícími. Kampaň “Víno a architektura” zaznamenala přes profily influencerek organický dosah 3,3 milionu zobrazení a v rámci následné placené propagace dosáhla téměř 2 milionů zobrazení v ČR a 1,1 milionu na Slovensku. Z výletů posléze vzniklo také tematické video.
Další videa jsme vydali ke vzpomínkovým akcím Bitva tří císařů 2023, k putování po Svatojakubské cestě a na to poslední si musíte ještě chvíli počkat. Propagační spot představující novou bonusovou kartu pro turisty na jižní Moravě – MojaKartu – uvidíte již brzy!
Kraj gurmánům zaslíbený
Velkým tématem letních měsíců byly Festivaly plné chutí. Ty se konaly postupně v Miroslavi, Letovicích a ve Veselí nad Moravou. My jsme se na nich podíleli zejména marketingově a zvyšovali jejich povědomí v online i offline světě. O úspěchu hovoří návštěvnost těchto food festivalů, která v čase setrvale stoupala. Zatímco první Festival plný chutí navštívilo asi 3500 návštěvníků, u druhého to bylo již 7000 a u třetího se odhaduje návštěvnost až na 10 tisíc lidí. Už teď můžeme prozradit, že na Festivaly plné chutí se můžete těšit i v tomto roce.
Na vlně dobrého jídla a pití se u nás nesl i říjen. Vyhlásili jsme totiž podniky, které uspěly v 5. ročníku soutěže Gourmet Jižní Morava. Gourmet je vaším průvodcem po dobrých kavárnách, restauracích, bistrech, pivnicích a vinařstvích při putování po jižní Moravě. Za pět let existence si získal důvěru a věhlas, o čemž svědčí například to, že všechny brožury v brněnském infocentru U Krokodýla byly rozebrány ani ne měsíc po vyhlášení! Ty nejlepší gastrocíle ale vždy najdete na webu. O projektu a vyhlášení se psalo například tady.
Vyvezli jsme jižní Moravu do světa
V průběhu celého roku jsme jižní Moravu prezentovali na 14 veletrzích a eventech, z toho 12 se jich konalo v zahraničí. (Na dalších 15 veletrhů jsme se dostali zprostředkovaně, například díky kolegům z Magistrátu města Brna.) Na mnoha z nich jsme spojili síly s Národním vinařským centrem, protože jižní Morava a víno k sobě neodmyslitelně patří. Víno hrálo prim na eventu Taste Czechia! v Kodani, při prezentaci zaměřené na české vinaře v Soulu i na National Geographic Traveller Food festivalu v Londýně. Možnosti konferenčního turismu a MICE jsme prezentovali skrze naši součást Brno Convention Bureau například v italském Milánu nebo na zážitkovém eventu v britském panství Gloucestershire. Z veletrhu Holiday World jsme si odnesli plaketu absolutního vítěze ze soutěže Kraj mého srdce.
V Česku stěží najdete někoho, kdo by jižní Moravu neznal, ale pro zahraniční návštěvníky je to stále kraj zahalený rouškou tajemství. Tu pomyslnou oponu jsme loni poodhrnuli 250 novinářům, influencerům a tour operátorům, kterým jsme při 27 tripech krásy našeho regionu ukázali. Jeden z výstupů najdete na National Geographic.
Podporujeme a vzděláváme
Hýčkáme si také naše TOP cíle. Pro jejich zástupce jsme uspořádali tři přátelská setkání, přičemž součástí dvou z nich byla školení na sociální sítě a na fotografování mobilním telefonem. Z obou máme pozitivní ohlasy a chystáme se ve školením pro naše partnery pokračovat. Online kampaň na podporu zapojených cílů probíhala po celý rok: zobrazení reklam v průběhu celého roku dosáhlo úctyhodných 5,8 milionu zobrazení a zasáhlo 1 milion relevantních uživatelů.
Samotný profil Jižní Moravy na Facebooku má 35,000 fanoušků a celková čísla všech kampaní na Facebooku a Instagramu za rok 2023 se vyšplhala na 11 968 762 zobrazení a dostala se do povědomí 1 640 980 uživatelů.
Vzdělávání provázelo i poslední měsíce roku, kdy jsme se spolupráci s Ministerstvem pro místní rozvoj připravili sérii školení pro odborníky v cestovním ruchu. Šesti on-line školení na témata jako PR, LinkedIn nebo Informační centra 21.století se zúčastnilo na 230 lidí.
Na závěr nemůžeme opomenout největší událost roku 2023 v Brno Convention Bureau. Tou bylo spuštění eventové aplikace, kterou mohou zdarma využít všichni pořadatelé akcí na jižní Moravě. Od spuštění provozu v dubnu jsme aplikací vybavili již 13 konferencí a pro dalších 8, které se budou konat v roce 2024, je již připravena.
V loňském roce jsme také začali pravidelně připravovat přehled kulturních akcí pro následující měsíc formou blogového článku. Jste-li na LinkedInu, není nic jednoduššího než se přihlásit k odběru Zpravodaje a žádný přehled už vám neuteče!
Děkujeme všem za přízeň, podporu a spolupráci a přejeme všem úspěšný nový rok!