Největší projekt letošního roku na podporu toho, aby turisté v našem regionu trávili delší čas, jsme spustili 1. dubna. K polovině prosince si svou kartu registrovala 2 800 osob. MojaKartu si nejčastěji registrovali lidé ze severní Moravy, Vysočiny a také jižní Moravy. Významně jsou zastoupené i jižní a západní Čechy a překvapivě Slovensko. Lidé s aktivovanou kartou průměrně přespávali na jižní Moravě 4 noci, nejčastěji to byli 2 dospělí a 1 dítě, jejich průměrný věk byl 45 a 10 let.
„V první půli sezony lákaly držitele MojaKarty spíše zážitkové turistické cíle jako Kinderwelt nebo Terra Technica v Hatích či Levandulová farma. Od srpna se karty využívaly v tradičních institucích, jako třeba Hradební opevnění ve Znojmě. Se začátkem podzimu se lidé vrací k zážitkům typu Aqualand Moravia. Průměrně turista na návštěvu jedné atrakce ušetřil 122 Kč, tedy zhruba 500 Kč na čtyřčlennou skupinu,“ vysvětlila Halka Horká z Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava, která má projekt MojaKarty na starosti.
Ohlédnutí za marketingovou jízdou MojaKarty
16,5 milionu online impresí a venkovní reklama pro posílení důvěryhodnosti
Primárním cílem marketingové komunikace bylo dostat MojaKartu do povědomí široké české veřejnosti a zároveň oslovit jihomoravské partnery z řad ubytovatelů, atraktivit a gastro podniků, aby se zapojili do projektu. Tento cíl skvěle podpořila tzv. pre-fáze kampaně, která probíhala od února do března v Jihomoravském kraji. Hlavními kanály komunikace byly online platformy (sociální sítě Meta, PPC bannery na Sklik a Google Ads), doplněné o letáky ve vlacích Moravia a prezentaci na tuzemských veletrzích.
Pro posílení důvěryhodnosti v regionu jsme využili pozitivního image jihomoravského hejtmana Jana Grolicha, který se stal tváří oficiálního promo spotu MojaKarty. Náš projekt za tyto dva měsíce tak získal silný PR ohlas: 25 zmínek v PR článcích, 3 rádiové reportáže a živý vstup v pořadu Události v regionech.
V hlavní fázi kampaně, probíhající od dubna do listopadu, jsme zaměřili komunikaci na ostatní kraje Česka, konkrétně na populaci, která častěji cestuje. Tomu jsme přizpůsobili plochy pro outdoorovu kampaň. Oproti pre-fáze jsme přidali velkoplošnou outdoorovou reklamu na autobusech RegioJet a zapojili jsme do propagace influencery, kteří se vydali do všech koutů kraje na výlety po atraktivitách a ubytováních zapojených do projektu. Navíc jsme během léta MojaKartu prezentovali na zpřátelených festivalech a akcích a objevila se i zmínka v pořadu Cyklotoulky v České televizi.
Na podzim se kampaň „Na dvě noci, na dvě deci“ zaměřila na Moravskoslezský a Jihočeský kraj, kde došlo k nárůstu registrací oproti jiným regionům. Sdělení bylo podpořeno reklamami na autobusech, na vlakových nádražích, a také na online platformě pro prodej jízdenek IDOS.
Online kampaň za celé období dosáhla 16,5 milionu impresí, a spolu s offline podporou a kontinuální komunikací na sociálních sítích Jižní Moravy přispěla k návštěvnosti webu mojakarta.cz, která dosáhla 120 000 zobrazení.
Doplňkem k projektu a krásným suvenýrem, který si mohou návštěvníci odvézt domů, jsou žolíkové karty s jihomoravskými motivy. Ty koupíte ve vybraných infocentrech v regionu nebo na webu.