Na jižní Moravě se v létě ubytovalo celkem 830 tisíc návštěvníků, nejvíce jich přijelo v srpnu, cizinců byla třetina
Zhodnocení letní turistické sezóny přinášejí čerstvá data návštěvnosti hromadných ubytovacích zařízení, která zveřejnil Český statistický úřad. Jihomoravský kraj se dle počtu návštěvníků opět umístil jako nejvyhledávanější kraj hned po Praze. Třetinu návštěvníků tvoří cizinci, v meziročním srovnání výrazně přibylo turistů z USA, Ukrajiny, asijských zemí a také přijelo více lidí z Itálie a z Polska.
Pořadatelé konferencí vyhledávají jižní Moravu stále častěji. Nejoblíbenější lokací jsou brněnské hotely a prostory s wellness
Byznysová setkání či konference jsou čím dál rozšířenější důvod, proč přijíždějí lidé na jižní Moravu a tráví zde svůj pracovní a volný čas. Přispívá k tomu i platforma Brno Convention Bureau, která pořadatelům těchto akcí zajišťuje oporu a zprostředkovává profesionální servis.
Vyšel nový Gourmet: v Brně a na jižní Moravě znají nejlépe hodnocené gastro podniky
Gourmet Brno a Gourmet Jižní Morava zveřejnili průvodce, které představují ty nejlepší
gastro provozy v Brně a v celém jihomoravském regionu pro rok 2024. Slavnostní
vyhlášení se uskutečnilo v pátek 18. října na brněnském výstavišti. Ze zařazení na top
seznam se raduje celkem 63 podniků z Brna a 54 podniků z Jihomoravského kraje.
Vozíčkáři prověřovali turistické cíle na jižní Moravě
Přístupnost turistických míst pro návštěvníky na vozíku zjišťovali již potřetí vozíčkáři z ParaCENTRA Fénix. Centrála cestovního ruchu vybrala k otestování pro letošní rok dvanáct turistických míst, které rozšíří mapu projektu Jižní Morava bez bariér. Nejvíce si vozíčkáři pochvalovali zámecké zahrady, rezervy se našly v historických objektech.
Degustování kultury na Jižní Moravě pokračuje. Chystá se Lednicko-valtický hudební festival, Znojemské historické vinobraní nebo festival Janáček Brno
Jihomoravské víno spolu s hudebními tóny různých žánrů tvoří vyladěné spojení. Potvrdil to už seriál letních koncertů Hudba na vinících, na které bylo dosud prodáno 37 tisíc vstupenek. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava vzkazuje: podzimem turistická sezóna nekončí, přijeďte znovu degustovat kulturu.
Jižní Morava zůstává turisticky vyhledávanou destinací se stabilní návštěvností
Návštěvnost na jižní Moravě byla ve druhém čtvrtletí stabilní, přijelo 589 tisíc návštěvníků, kteří uskutečnili přes 1 milion přenocování v hromadných ubytovacích zařízeních.
U Znojma se popatnácté odehraje vzpomínková bitva – letos ji inspiroval nově nalezený monument
První červencový víkend se uskuteční v ulicích Znojma a v sousedních Dobšicích rekonstrukce napoleonské bitvy. Před 215 lety se v okolí Znojma střetla rakouská armáda s přesilou vojsk francouzské armády a jejích spojenců. Letos popatnácté tuto bitvu připomene prostřednictvím rekonstrukce spolek Acaballado.
Na jižní Moravě se letos degustuje kultura
Víno je součástí jihomoravské kultury a hudba jej provází odnepaměti. Letos je spojení vína a kultury jedním z hlavních témat turistického ruchu na jihu Moravy. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava zve na tři velké hudební události a vyzývá: přijeďte degustovat kulturu!
Festival plný chutí míří do Hrušovan nad Jevišovkou. V sobotu 15. června zde odstartuje druhý ročník
Festivaly plné chutí představují to nejlepší od regionálních producentů potravin a kuchařů z jižní Moravy, kteří umí vykouzlit vybrané pochoutky. Po loňském pilotním ročníku bude právě v Hrušovanech nad Jevišovkou v sobotu 15. června zahájen druhý festivalový ročník. Vedle jídla si lidé užijí hudební vystoupení a zábavný doprovodný program, který myslí zejména na děti.
Úspěch konferenční turistiky v Brně: míří sem letní škola CityDNA
Jižní Morava se stane na konci srpna dějištěm tradiční CityDNA Summer School. Její program je spojený s tzv. meeting industry: zaměřuje se na konferenční turistiku a byznysová setkání. Organizátoři v rámci 38. ročníku letní školy očekávají, že do Brna zamíří zhruba 50 účastníků z různých zemí Evropy, a to nejen profesionálů, ale také nováčků, kteří se v tomto oboru chtějí zorientovat.
Oslavy regionálních potravin na jižní Moravě: chystají se slavnosti chřestu, následovat budou meruňky, rajčata, okurky či česnek
Jižní Morava se pyšní mnoha tradičními potravinami, kolem kterých postupně vznikly tematické slavnosti napříč krajem. V květnu zahajují šnůru akcí Slavnosti chřestu a vína v Ivančicích, štafetu si poté převezmou meruňky v Židlochovicích, okurky ve Znojmě, rajčata v Břeclavi, česnek v Rosicích a vše pro letošek uzavřou Husí slavnosti v Boskovicích.
Jižní Morava zahajuje novou turistickou sezónu – první s benefitní MojaKartou
S Velikonocemi startuje nová turistická sezóna. Letos to bude poprvé, kdy mohou návštěvníci jižní Moravy využívat turistickou kartu, která umožňuje zvýhodněné vstupy a bonusy. MojaKartu zavádí ve spolupráci s ubytovateli a turistickými místy Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, která v úterý 26. března představila další novinky pro turisty na jižní Moravě.
Eventová aplikace Brno Convention Bureau vyhlášena nejlepším elektronickým projektem v turistickém ruchu
Jižní Morava slaví. Putuje sem Velká cena cestovního ruchu 2024 za nejlepší elektronický projekt, vyhlašovaná v rámci mezinárodního veletrhu cestovního ruchu a regionální turistiky Holiday World & Region World v Praze. Porotci jako vítěznou ocenili webovou aplikaci Brno Convention Bureau, kterou v loňském roce spustila Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava.
Jižní Morava chystá MojaKartu: turistickou kartu, která bude trumfem pro letošní turistickou sezónu
MojaKarta představuje balík výhod pro zpříjemnění pobytu na jižní Moravě. Do spolupráce se díky ní pustily turistické cíle a nabídka ubytovatelů. Návštěvníkům umožní poznávat výhodně památky a dopřát si zážitky napříč krajem. Karta bude k dispozici pro každého, kdo se u partnerských ubytovatelů zdrží alespoň dvě noci.
Jižní Morava byla v roce 2023 nejnavštěvovanějším krajem, turistika se vrací na úroveň před covidem
Jak se dařilo turismu na jižní Moravě dokládá kompletní analýza návštěvnosti za loňský rok. Český statistický úřad zveřejnil výsledná čísla návštěvnosti hromadných ubytovacích zařízení, za rok 2023 eviduje 2,2 milionů turistů. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava má k dispozici i finální srovnání s daty mobilních operátorů. Ty dokládají, že na jižní Moravu za celý rok 2023 přicestovalo 9,7 milionů návštěvníků. Více turistů jezdí v rámci ČR už jen do Prahy.
Kongresová turistika na jižní Moravě má za sebou úspěšný rok
Konference, kongresy nebo organizovaná školení byly v loňském roce nedílnou součástí turistického ruchu na jižní Moravě. Popularitě regionu pro obchodní setkávání významně pomáhá platforma Brno Convention Bureau i nově spuštěná aplikace, díky níž mohou pořadatelé lépe zprostředkovávat informace účastníkům svých akcí.
Návštěvnost jižní Moravy v roce 2023 dle mobilních dat
Rok 2023 byl z pohledu turismu velmi vydařený. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava má pro loňský rok k dispozici data mobilních operátorů, která nabízejí další pohled na pohyb osob po Jihomoravském kraji. Dle těchto údajů přicestovalo v roce 2023 na jižní Moravu téměř 10 milionů turistů.
Jižní Morava v hledáčku turistů, bitvu tří císařů připomenou tři akce
Na přelomu listopadu a prosince se z jižní Moravy stává výletní destinace číslo jedna pro všechny milovníky historie a napoleonskými válkami. Letos uplyne 218 let od slavné bitvy u Slavkova, jejíž rekonstrukce patří do tradičních událostí jihomoravského regionu.
Vyhlásili jsme nový ročník Gourmet Brno a Gourmet Jižní Morava
Dobré jídlo a pití patří k Brnu a jižní Moravě jako vila Tugendhat nebo Lednicko-valtický areál. Kde se dobře najíte i napijete vám poradí nezávislé hodnocení brněnských a jihomoravských gastronomických podniků. Nový ročník Gourmet Brno 2023 i jeho mladšího bratra Gourmet Jižní Morava 2023 se vyhlašoval v pátek 20. října na brněnském výstavišti, kde představil ta nejlepší místa letošního roku.
Je jižní Morava bezbariérová? Vozíčkáři testovali turistické cíle
Cestování na neznámá místa mají lidé na vozíku, ale i rodiče s kočárky nebo hůře pohyblivé osoby mnohdy spojené s nejistotou, zda je pro ně místo dobře přístupné. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava se proto dlouhodobě věnuje tématu Jižní Morava bez bariér. V rámci tohoto projektu letos vyslala vozíčkáře, aby vybrané turistické cíle sami otestovali. Myšlenku podpořila i agentura CzechTourism, která se propagaci bezbariérového cestovního ruchu dlouhodobě věnuje.
Kongresová turistika je na jižní Moravě na vzestupu, poptávce pomáhá i nová aplikace
Na jižní Moravu každoročně míří tisíce lidí na kongresová setkání. Díky Centrále cestovního ruchu jižní Moravy mohou využívat nového pomocníka – aplikaci Brno Convention Bureau, která je podporou udržitelného cestovního ruchu a šetří mnoho tištěných materiálů.
Návštěvnost jižní Moravy roste: nejvyhledávanějším cílem za rok 2022 byl Aqualand Moravia, cizinci objevují vinice
Jižní Morava je v závěsu za Prahou nejnavštěvovanějším regionem České republiky, jak ukazuje nejnovější analýza návštěvnosti hromadných ubytovacích zařízení. Nejvíce se kraj jižní Moravy vydávají poznávat čeští krajané, následují turisté ze sousedících států Slovenska, Polska, Německa a Rakouska. Nejdelší čas tráví na jižní Moravě návštěvníci z Velké Británie.
Degustuj architekturu na jižní Moravě
Poznávat kraj jižní Moravy všemi smysly se snaží povzbudit nová kampaň Víno a architektura, kterou letos spustila Centrála cestovního ruchu Jižní Morava. Turisty zve vychutnávat nejen produkty vinné révy, ale i stavební jedinečnost moderních vinařství...
Jižní Morava v létě pozve do míst, která propojují vinařství s moderní architekturou. Na podzim spustí Turistickou kartu
Jižní Morava letos v létě doplní kampaň „Nestůj, cestuj“ o další téma – VÍNO A ARCHITEKTURA. Postupně představí místa, kde má turista jedinečnou příležitost nahlédnout do nitra moderních vinařských staveb a pochopit, jak se v nich víno vyrábí a jak architektura pozitivně ovlivňuje prožitek při jeho degustaci. Na podzim pak Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava spustí projekt Turistické karty.
Brno Convention Bureau pořádá akci v rámci předsednicví ČR v EU
Brno Convention Bureau reprezentující kongresovou turistiku v rámci Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava uspořádá ve čtvrtek 3. listopadu podzimní setkání podnikatelů v cestovním ruchu s poslancem Evropského parlamentu Luďkem Niedermayerem na téma Green Deal. Akce se uskuteční v industriálním prostředí Nové Zbrojovky a představí Brno a jižní Moravu jako ideální místo pro pořádání školení, eventů a teambuildingů.
Buďte v obraze s novým gastroprůvodcem jižní Moravou
Centrála cestovního ruchu Jižní Morava opět představuje nejlepší gastropodniky regionu v novém tematickém průvodci GOURMET JIŽNÍ MORAVA 2022. Slavnostní vyhlášení třetího ročníku společně s šestým ročníkem GOURMET BRNO 2022, jehož nositelem je TIC BRNO, proběhlo ve čtvrtek 6. října v Hale Industra v areálu Nové Zbrojovky.
On-line tvůrci z celého světa zaměří v těchto dnech svoji pozornost na Brno a jižní Moravu
Brno jako první středoevropské město hostí TRAVERSE 2022. Na 9. ročník této prestižní konference dorazilo téměř 300 influencerů, blogerů a tvůrců digitálního obsahu. Kromě dvoudenního vzdělávacího programu zaměřeného na online marketing a tvorbu obsahu, na ně čeká ochutnávka toho nejlepšího, co Brno a jižní Morava v oblasti cestovního ruchu nabízí.
Kampaň na čtyřech kolech oslovila 1,5 milionu potenciálních návštěvníků jižní Moravy
Kampaň Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava „Nestůj, cestuj obytňákem“ probíhala na přelomu května a června na sociálních sítích a sledovalo ji téměř 1,5 milionu lidí. Výsledkem je nejen široké publikum, které se vytvořilo kolem instagramových profilů tří vybraných influencerů z Česka a Slovenska, ale také velký potenciál návratnosti investice kampaně.
Influenceři vyráží obytňákem zažít jižní Moravu
Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava (CCRJM) startuje v těchto dnech kampaň „Nestůj, cestuj obytňákem“, která reaguje na velký zájem o cestování obytnými vozy. Pro tři influencery sestavila program tematicky zaměřených čtyřdenních výletů, na kterých je čeká nespočet gastronomických i cestovatelských zážitků. Cílem je jejich prostřednictvím představit českým i zahraničním turistům tento typ cestování jako skvělou příležitost poznat region z jiného úhlu. Lidé mohou celý průběh sledovat na Instagramovém profilu @southmoravia a také na profilech jednotlivých výletníků.
Jižní Morava inspiruje k poznávání tradic i k cestování obytňákem
Nová turistická sezóna na jižní Moravě nabídne cestování spojené s poznáváním tradic. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava (dále jen Centrála) přináší výletní tipy navázané na nehmotné kulturní dědictví regionu a hrací karty s tématikou tradičních lidových zvyků. Ty vznikly ve spolupráci s módní návrhářkou a ilustrátorkou Zuzanou Osako. Další aktivity Centrály se zaměřují na výletníky v obytných vozech i milovníky gastrozážitků.
Brno Convention Bureau získalo cenu za nejlepší online projekt
Brno Convention Bureau, které reprezentuje kongresovou turistiku v rámci Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava, se v uplynulém roce z pochopitelných důvodů zaměřovalo zejména na online komunikaci. Výsledkem je mimo jiné cena za nejlepší elektronický projekt první vlny pandemie covid-19. Aktuálně vyráží za aktéry tohoto segmentu cestovního ruchu přímo do míst jejich působení. První setkání proběhla ve Znojmě, Bukovanech a Černé Hoře, následovat bude LednickoValtický areál a Brněnsko.
Prestižní mezinárodní konference míří na jižní Moravu
Brno v roce 2022 přivítá účastníky několika významných mezinárodních oborových konferencí. Postupně se v jihomoravské metropoli vystřídají ti nejlepší tvůrci digitálního obsahu, odborníci na mikroskopii a špičky výzkumných infrastruktur z celého světa. Podíl na získání pořadatelství a na organizaci těchto akcí má Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava a její aktivity pod hlavičkou Brno Convention Bureau (BCB).
Jižní Moravě se inovativní prezentace regionu vyplatila. Kampaň s influencery oslovila půl milionu lidí
Centrála cestovního ruchu vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto regionu. Byli mezi nimi lokální výrobci, podnikatelé, tvůrci udržitelných hodnot i nositelé lidových tradic.
Zuzana Osako tvoří pro jižní Moravu
Módní návrhářka a ilustrátorka Zuzana Osako, autorka kolekce pro české olympioniky, tvoří sérii kreseb a ilustrací pro propagační předměty regionu jižní Morava. Nekonečný vzor inspirovaný modrotiskem a hrací karty s tématikou tradičních lidových zvyků budou novinkou pro letní turistickou sezónu 2022.
Nový gastroprůvodce Gourmet Jižní Morava je na světě
„Na kávu do Bořetic a na pivo do Dubňan,“ doporučuje nový gastroprůvodce GOURMET JIŽNÍ MORAVA 2021. Centrála cestovního ruchu Jižní Morava představuje nejlepší gastopodniky regionu v tematickém průvodci GOURMET JIŽNÍ MORAVA 2021.
Slovanská epopej v Moravském Krumlově odstartovala. Turisté ale mohou po stopy Alfonse Muchy objevovat po celé Jižní Moravě
Výstava legendární Slovanské epopeje na zámku v Moravském Krumlově se otevírá široké veřejnosti z tuzemska i zahraničí. Od srpna tak mohou návštěvníci na vlastní oči vidět obří plátna nevýznamnějšího českého secesního malíře Alfonse Muchy.
Muchova Slovanské epopej v Moravském Krumlově
Plátna Muchovy Slovanské epopeje jsou nainstalována v Moravském Krumlově, výstava začne na přelomu července a srpna.
Nestůj, cestuj za zážitky na Jižní Moravu!
Jižní Morava je připravena na nadcházející sezónu a nabízí nejen turistické evergreeny a tradiční akce, ale také mnoho novinek a neobjevených lokalit. „Celý letošní rok bude turisty inspirovat naše nová kampaň „Nestůj, cestuj!“.
Nestůj, cestuj! Tentokrát za hudbou s Hudba na vinicích
Startuje HUDBA NA VINICÍCH 2021 - koncertní seriál, který propojuje hudební a vinařské špičky České republiky. Po loňské úspěšné premiéře se letos rozrůstá o další účinkující i vinohrady. Strategickým partnerem je právě Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, která nabízí jedinečnou možnost spojit zážitek z hudby s dalšími výlety po krásách jižní Moravy.
Jižní Morava je v hledáčku filmařů, v dubnu bude hostit Marii Terezii
Atraktivní prostředí jihomoravských Valtic a zámků ve Slavkově u Brna a Miloticích poslouží jako kulisy pro závěrečný díl minisérie Marie Terezie. Finále nejrozsáhlejšího koprodukčního projektu České televize připravuje štáb režiséra Roberta Dornhelma. Na výběru lokací se podílela také filmová kancelář Brno Film Office, která úzce spolupracuje s Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava.
Jižní Morava představila hlavní taháky letošní sezóny profesionálům v cestovním ruchu
V minulém týdnu proběhly dvě on-line prezentace jižní Moravy jako zdroj informací a inspirace pro nadcházející turistickou sezónu. První z nich, úterní Setkání profesionálů cestovního ruchu, sledovalo více než osmdesát účastníků a čtvrteční prezentace zaměřená na jihomoravskou gastronomii byla určena pro přibližně dvě desítky německých a švýcarských novinářů.
Gastrookénka na jižní Moravě jsou opět v pohotovosti
Kávu do kelímku, oběd do krabičky nebo víno až domů. Gastropodniky v celé republice musely z důvodu vládního nařízení, která mají za cíl omezit šíření koronaviru, zavřít své provozovny. Velká část z nich však otevřela tzv. výdejní okénko nebo rozváží přímo k zákazníkům. Centrála cestovního ruchu Jižní Morava vytvořila přehlednou mapu těchto podniků. Můžete do ní nahlásit svoji vlastní provozovnu nebo svůj oblíbený podnik.
Jižní Morava je u domácích turistů stále oblíbená. Turisté zde tráví více času než dříve
Letní turistická sezóna je ve své polovině, a i přes dřívější i aktuální omezení spojená s pandemií koronaviru zaznamenala jižní Morava zvýšenou návštěvnost oproti minulým letům. Lidé, kteří do kraje přijíždějí, v něm navíc tráví více času než dřív a hledají nové výletní cíle.
Na jižní Moravě vzniknou první české poutnické budky
Poutní turismus zaznamenal za posledních dvacet let celosvětový zájem mezi veřejností. Statisíce poutníků každoročně směřují do španělského Santiaga di Compostela, zájem je také o pouť do Říma či Jeruzaléma. Na jižní Moravě proto příští týden vzniknou poutnické budky (tzv. pilgrim pointy), které těmto lidem cestu zpříjemní.
Cestovní ruch krvácí. AOCR varuje před přílišným optimismem
Cestovní ruch krvácí. Na jeho zastavení náplasti nepostačí. Bude potřebovat chirurgický zákrok. Rozvolňování protikoronavirových opatření a postupné uvolňování hranic cestovnímu ruchu sice částečně uleví, nezahájí ale jeho léčbu, pouze prodlouží hrozící agónii. Asociace organizací cestovního ruchu (AOCR) proto varuje před přílišným optimismem. Turismus balancuje na hraně propasti a ve stávající situaci se na ní sám dlouho neudrží.
Znojmo Zadax
Letošní dovolená ve Znojmě má jasná pozitiva. „Podpořil jsi znojemské hotely, kavárny, vinárny a další podnikatele? Pak si zasloužíš poznat naše nejzajímavější turistické cíle zadax,“ hlásí kampaň Znojmo Zadax s hlavním komunikačním hasgtagem #mastozadax, kterou Znojmo a Znojemská Beseda pro letošní sezónu spouští. Reaguje tím na složitou situaci v souvislosti s bojem proti koronaviru.
Znojmo region - Kdy, kde a co se otevírá v těchto dnech pro turistickou veřejnost na Znojemsku a v Podyjí
Představuje potvrzené termíny znovuotevření hradů a zámků, muzeí a galerií, technických památek i turistických informačních center a služeb cestovního ruchu. Zaměřuje se také na oblíbené vinařské cíle, včetně např. degustačních stánků ve vinicích Znojemska.
Cestovní ruch se vrací do běžného režimu. Lidé tak mohou vyrazit #mimodavy.
Pandemie koronaviru otřásla téměř všemi oblastmi podnikání a cestovní ruch není výjimkou. Postupný návrat do běžného režimu tak čeká nejen provozovatele hotelů či restaurací, ale také všechny vyhledávané turistické cíle a další subjekty. V rámci zachování bezpečnosti už nyní lidé vyhledávají místa, která nejsou v obležení turistů. I na takové cíle upozorní kampaň #mimodavy. O tom, jaká je náplň této kampaně, se dočtete v této tiskové zprávě. Ta také nabízí několik tipů na výlety, které lze bezpečně zažít i během nouzového stavu.
Výlety a cestování podpoří dobrou náladu i v době krize
Současná doba spojená s pandemií koronaviru turismem a cestovatelskou branží obecně pořádně zatřásla. Ale touha Čechů po cestování naštěstí nezmizela. I v době karantény a krize dělá lidem pobyt venku a na hezkých místech dobře a pomáhá udržet dobrou náladu a pozitivní přístup. Zas bude dobře a subjekty zapojené do turistického ruchu by neměly zaspat!
Jižní Morava se chce turistům představit z „jiného úhlu“
Jihomoravský kraj chce lákat české a slovenské turisty na místa a aktivity, které zůstávají ve stínu tradičních TOP cílů regionu. Jižní Moravu z „jiného úhlu“ představila na tiskové konferenci Centrála cestovního ruchu-Jižní Morava společně se zástupci pěti turistických destinací Jihomoravského kraje.
GOURMET BRNO a GOURMET JIŽNÍ MORAVA 2019
Jižní Morava spouští projekt Gourmet a připojuje se tak již ke čtvrtému ročníku úspěšného průvodce brněnskou gastroscénou Gourmet Brno. Odborníci, novináři a influenceři vybrali nejlepší jihomoravské podniky v kategoriích: restaurace, bistra, kavárny a cukrárny, vinařství/vinné galerie a pivovary/pivnice.