Jelikož asijský trh patří co do návštěvnosti jihomoravského kraje k nejstěžejnějším, z čehož Korejská republika obsadila v roce 2019 dokonce čtvrtou příčku, rozhodli jsme za zaútočit i na přes japonské moře vzdálené Japonsko!
A tak jsme se vydali na roadshow po tomto
ostrovním státě.
Díky zahraničnímu zastoupení CzechTourism v Japonsku jsme měli možnost potkat
zástupce touroperátorů i nadnárodních agentur, jakož i dalších subjektů
cestovního ruchu na workshopech v Osace, Nagoji a Tokiu. Setkání se
uskutečňovala vždy ve velice příjemné atmosféře, naši partneři byli rozliční –
někteří byli krajině znalí a často už do České republiky posílali jak skupiny,
tak jednotlivce. Jiní zase o Jižní Moravě ani netušili, takže se nám podařilo
rozšířit jim obzor, a to jak v rámci regionu, tak Brna. Nalákali jsme je na
moravskou gastronomii, folklor a lidové tradice. Se spoustou z nich jsme ve
spojení i po návratu a domlouváme již jejich byznys na příští rok.
Po roadshow s profesionály v cestovním ruchu následoval Czech festival v Tokiu, kde se jednalo o třídenní akci zaměřenou pouze na Česko. Za pomoci cimbálové muziky jsme zde prezentovali náš kraj, jeho typické výrobky, víno, pivo a samozřejmě nesměl chybět ani kroj, tanec a zpěv. Návštěvníci festivalu měli možnost vyzkoušet si nošení tradičního kroje, vymalovat si folklorní ornamenty, nebo si v rámci face paintingu nechat namalovat na tvář či ruku krásně barevné moravské symboly. Na festivalu panovala úžasná atmosféra a spousta lidí se myšlenkou navštívit náš kraj velice nadchla. Již během prvních dvou dnů se nám podařilo rozdat většinu ze zásob letáků a propagačních materiálů – návštěvnost festivalu byla ve srovnání s předešlými lety rekordní!