Tématem letošní letní kampaně bylo “Víno a architektura”. Za cíl jsme si stanovili zatraktivnit destinaci v očích mladého publika a ukázat, že jižní Morava není jen o vinařských festivalech a sklepních uličkách. Zaměřili jsme se na moderní vinařské stavby a skrze ně a jejich unikátní design jsme se snažili přiblížit mladé generaci, která při cestování vyhledává neotřelé zážitky.
K fam tripu jsme tentokrát přizvali česko-slovenské influencerky Kristýnu Audi z profilu @uzasnamista, Ivanku Antal @sweetladylollipop a Elišku Hudcovou @timetofit. Dva výlety po námi vytipovaných vinařstvích obohacené o gastro zajímavostí proběhly v červnu a přinesly následující výsledky:
- 280 ks obsahu: tolik postů, Stories a Reels celkem zveřejnily tři influencerky na Instagramu.
- Celkový dosah: téměř 3,3 milionu lidí na sociálních sítích tento obsah vidělo.
- Engagement: 59 tisíc lidí obsah komentovalo, lajkovalo, uložilo si nebo sdílelo.
Že mělo sdílení na sociálních sítích okamžitý efekt nám potvrdili i některé ze zapojených podniků. Například ve Vinařství Thaya pocítili podle slov manažerky Evy Tománkové ihned po návštěvě Úžasných míst nárůst sledujících i rezervací v rámci ubytování. Dominika Holešínská, ředitelka obchodu a marketingu ve Vinařství Sonberk, naši spolupráci okomentovala slovy:
“Moc rádi jsme se stali součástí projektu víno a architektura od Centrály cestovního ruchu Jižní Moravy. Líbí se nám aktivity vedoucí k propagaci turistického ruchu na Moravě a věříme, že jsme se skrze influencery dostali do povědomí zase další skupině lidí v Česku i na Slovensku.”
Influencerky pořídily celkem 523 fotografií, které jsme následně využili v online kampani s podtitulem “Degustuj architekturu”. Ta běžela po celé léto v Česku a na Slovensku. Pro představu, tato kampaň v českém online prostředí zasáhla přes 1,9 milionu lidí a na Slovensku více než 1,1 milionu lidí. Celkové zhodnocení kampaně najdete na tomto odkazu.
Z červnového počinu také vzniklo jedno propagační video, které představuje TOP 8 míst pro milovníky vína a architektury. Pro inspiraci všem budoucím návštěvníkům jižní Moravy jsme na základě itinerářů sepsali také tři výlety. Za vínem a architekturou po Znojemsku, Slovácku, Mikulovsku a Velkopavlovicku.
Obsáhlé články se zaměřením na výjimečnou architekturu našich vinařství najdete zde.
Téma „Víno a architektura“ jsme dne 20. října 2023 také hrdě odprezentovali na českém velvyslanectví ve Vídni na slavnostní recepci při příležitosti Dne vzniku ČSR. Expozici pěti velkoformátových obrazů a jednoho modelu našich vinařství si prohlédlo na 500 vybraných hostů z řad mezinárodního diplomatického sboru a rakouského politického života.
Máte k tématu vína a architektury další otázky? Kontaktujte naši online specialistku a tvůrkyni letošní kampaně Pavlu Brhel: brhel@jizni-morava.cz, telefon +420 602 162 829.